Saturday, September 14, 2013

AutoCAD

AutoCAD ialah satu perisian yang biasa digunakan oleh ramai perekabentuk kejuruteraan untuk menghasilkan sesuatu lukisan produk yang hendak dihasilkan. Sepertimana perisian-perisian lain, seseorang memerlukan kesungguhan dan kebolehan untuk menguasainya.  Sebagai permulaan, tajuk ini akan menekankan kepada asas-asas utama yang perlu diberikan perhatian bagi seseorang yang baru hendak mengenali perisian ini.

PERKAKASAN KOMPUTER
Komputer sepertimana semua maklum merangkumi beberapa elemen asas iaitu unit pemprosesan pusat (CPU), paparan (monitor), papan kekunci (keyboard) dan tetikus (mouse). Kebanyakkan komputer yang ada di pasaran ketika ini adalah sesuai untuk perisian AutoCAD.  Walau bagaimanapun, sebelum membeli adalah lebih baik anda bertanya dahulu dengan mereka yang arif mengenainya.  PERISIAN AUTOCAD  AutoCAD telah wujud dalam satu jangkamasa yang agak lama. Perisian ini dibangunkan untuk tujuan komersial dan telah melalui berbagai peringkat evolusi sehinggalah hari ini.  Versi terbaru adalah berasaskan kepada aplikasi windows berbanding versi sebelumnya yang berasaskan disk operating system (DOS).  Paparannya lebih menarik dengan kehadiran berbagai ikon yang bertujuan untuk memudah pengguna memberi arahan selain kelihatan lebih menarik. Paparan dan ikon-ikon ini boleh diubah-ubah sesuai dengan keperluan semasa atau kehendak pengguna.


KAEDAH INSTALASI
Perisian AutoCAD secara umum perlu di install ke dalam sesebuah komputer sebelum ia boleh berfungsi dengan sempurna. Biasanya perisian AutoCAD dibekalkan dalam cakera pada (CD) berserta dengan nombor siri yang sah.  Apabila CD dimasukkan ke dalam pemacu cakera padat, seseorang hanya perlu memberi respon kepada maklumat yang dikehendaki oleh komputer.  Biasanya, semuanya ada disertakan dalam buku panduan yang dibekalkan. Jika perlu, dapatkan khidmat rakan yang telah biasa dengan perisian AutoCAD.   

No comments:

Post a Comment